معرفی کتاب

به دلیل مشکلاتی که در انتشار کتابهای الکترونیکی هست، مثل غیر مجاز بودن انتشار نسخه الکترونیکی کتابهای موجود در بازار یا انتشار برخی کتابها که حاوی مطالبی هستند که بعضاً انتشارشون دردسرساز خواهد شد، از این به بعد قصد دارم بیشتر به معرفی کتاب بپردازم و گهگاه هم کتابی رو برای دانلود کردن دوستان دیگر، اینجا قرار بدهم.

قبل از شروع، لازم میدونم بگم که نگاه من به یک کتاب، صرفاً نگاه یک خواننده ی معمولی است و به هیچ وجه تخصصی در معرفی و نقد کتاب ندارم. بنابراین نگاه ساده ی خودم به کتابهایی که میخونم رو اینجا می نویسم. به دلیل مشغله ی کاری و درسی زیادی که دارم، این معرفی کتابها احتمالاً با فاصله های نه چندان کم انجام خواهد شد!

از دوستانی که علاقمند به همکاری در گرداندن این سایت (یا سایت دیگه ای در مورد کتاب) هستند هم دعوت میکنم که با ایمیل ebooks@hamidcity.com تماس بگیرند و آمادگی خودشون رو اعلام کنند تا انشاءالله بتونیم سایت خوبی در زمینه ی کتاب راه اندازی کنیم.

اولین کتابی که میخوام معرفی کنم، کتاب «دو دنیا» اثر «گلی ترقی»، نویسنده ی ایرانی مقیم فرانسه است.

ترقی در این کتاب، مجموعه ای از خاطراتش رو به زبانی جذاب بیان کرده، طوری که خواننده در لحظه لحظه ی داستان، انتظار یک اتفاق رو میکشه. پیش و پس رفتن در زمان رو میشه یکی از ویژگیهای خوب این کتاب برشمرد.

داستانهای پرشور کودکی و نوجوانی ترقی با زبانی راحت و بدون لکنت بیان شده که فکر میکنم این مسئله هم خودش یکی از نکات جذاب این کتاب هست. در هر صورت اگر دلتون برای چند ساعت احساس شیرین کودکی و نوجوانی لک زده، خوندن این کتاب رو پیشنهاد میکنم. البته در کنار شیرینی هاش، تلخی هایی هم داره که لازمه ی یه زندگیه!

در ضمن، این کتاب توسط «انتشارات نیلوفر» منتشر شده است.

———————————————————————-

پانوشت: ببخشید که خیلی کوتاه نوشتم. اگر پیشنهادی درباره ی نحوه ی معرفی کتاب دارید، حتماً در قسمت نظرات بگید. حتماً به بهتر شدن این سایت کمک خواهد کرد.

۱۶ شهریور ۱۳۸۷ فارسی, معرفی کتاب, داستان

۳ نظر برای معرفی کتاب

  1. سلام .
    از آشنایی با شما خوشحال شدم .
    در سایت ماهم چند تا کتاب پیدا می شود !
    آماده تبادل لینک با شماییم .

  2. زیلان در آذر ۲۱ام, ۱۳۸۷
  3. شما را هم لینک کردم .
    سپاس
    به امید زندگی بهتر با کتاب های بهتر برای شما …

  4. زیلان در آذر ۲۱ام, ۱۳۸۷
  5. با سلام مجدد
    امکان داره از آثار گراهام گیرین هم برای دانلود بگذارید؟ ممنون میشم.

  6. شريفي در اسفند ۸ام, ۱۳۸۷

دیدگاهی بنویسید